Denne personvernerklæringen inneholder informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger. Vi oppfordrer deg til å lese nøye gjennom personvernerklæringen .

  1. Sentrale begreper
  2. Kontaktinfo
  3. Risvig Omsorg er behandlingsansvarlig
  4. Hva slags informasjon er det vi samler inn?
  5. Samtykke etter paragraf 6f og mulighet til å trekke samtykke
  6. Informasjon fra andre kilder
  7. Formålet med behandlingen av personopplysningene?
  8. Samtykke til e-postkorrespondanse, direkte markedsføring og videre kontakt
  9. Hvor lenge lagres opplysningene?
  10. Hvem kan informasjonen deles med?
  11. Informasjonsdeling med tredjepart
  12. Hvor oppbevares opplysningene?
  13. Dine rettigheter iforhold til innsyn , sletting og eventuelt flytting
  14. Andre formål
  15. Informasjonskapsler
  16. Epost og telefon

1.Kontaktinformasjon til Risvig Omsorg
Risvig Omsorg er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger. Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du kontaktinformasjonen vår nedenfor:

Risvig Omsorg
Drammensveien 72
0271 Oslo, Norge
Organisasjonsnummer: 992 585 064 
E-post adresse: vibeke@risvigomsorg.no
Mobil 90947076

2. Sentrale begreper
Personopplysninger er informasjon som alene eller sammen med andre opplysninger kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger er navn, telefonnummer og IP-adresse.

Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger som: innsamling, analyse, registrering og lagring.

Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som anmodes. Det er behandlingsansvarlig som er ansvarlig for at håndteringen av dine personopplysninger skjer ut i fra den gjeldende personopplysningsloven.

3. Risvig Omsorg er behandlingsansvarlig
Risvig Omsorg er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.
Når du registrerer deg via et skjema, bestiller en tjenste eller besøker vår hjemmeside, kan du bli bedt om å gi fra deg informasjon. Avhengig av situasjonen kan vi muligens be om følgende personopplysninger:

  • Navn
  • E-postadresse
  • Telefonnummer
  • Opplysninger om hvilke type hjelp/tjenester du ønsker.

5. Samtykke i skjema eller ut ifra eksisterende kundeforhold.
Vi tar utgangspunkt i legitimt samtykke ut ifra artikkel 6f i personvernloven. Hvis du har inngått et kundeforhold med oss tidligere, eller du er en ny kunde vil dette være en legitim grunn til å sende deg informasjon. Dette sidestilles med et samtykke i henhold til markedsføringsloven slik loven har vært i Norge i mange år.  Er du ny kunde gjelder samme forhold at det er legitim interesse å sende deg informasjon. Hvis du ber om tilbud eller sender forespørsel vil du i kontaktskjema bli bedt om å krysse av for å gi samtykke til å sende deg informasjon. Du kan når som helst trekke dette samtykket om at vi skal behandle dine personopplysninger. Trekker du tilbake samtykket, vil vi ta bort de opplysningene vi har om deg. Merk at sletting av informasjonen hos oss kan påvirke leveransen av informasjon innenfor rammen for kunderelasjonen, samt påvirke pågående dialoger

6. Formålet med behandlingen av personopplysningene?
Informasjonen som du gir fra deg brukes til følgende formål:

  • Kundebehandling og avtalt kontakt

Vi ber om dine personopplysninger for å:

  • Svare på forespørsler
  • Opprette og opprettholde en dialog
  • Sende informasjon som kan være av interesse for deg

7. Samtykke til e-postkorrespondanse, direkte markedsføring og videre kontakt
Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger i overensstemmelse med de overnevnte formål, samtykker du til følgende:

  • Vi behandler dine personopplysninger i henhold til denne personvernerklæringen
  • Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon

8. Hvor lenge lagres opplysningene?
Vi behandler personopplysningene bare så lenge det tar å oppfylle hensikten med deres innsamling, deretter sletter vi informasjonen.

Har du en aktiv dialog med oss tar vi vare på opplysningene dine i 2 år fra den siste kontakten; deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg. En aktiv dialog defineres som at du har hatt interaksjon med Risvig Omsorg eller representanter for oss de siste 2 årene via telefon, ved å besvare e-post, lastet ned materiale på nettsiden eller registrert deg via et skjema.

9. Hvem kan informasjonen deles med?
Oppgitte opplysninger vil være tilgjengelige for et begrenset antall personer i virksomheten, som daglig leder/eier og itk-ansvarlig.

10. Informasjonsdeling med tredjepart
Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart.

11. Hvor oppbevares opplysningene?
Opplysningene oppbevares av Risvig Omsorg i systemet vårt. Vi har databehandler avtale med Mekke Media som så igjen har avtale med sine underleverandører.

12. Dine rettigheter i forhold til innsyn , sletting og eventuelt flytting
Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan også kreve at vi retter opp i feilaktige opplysninger eller sletter informasjonen din. .

Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke eller kreve å få oversikt over opplysninger, rettelse eller sletting, kontakter du oss på e-postadressen vi har angitt under avsnittet for kontaktinformasjon. For å motta slik info må du sende en elektronisk kopi av forespørselen på et signert dokument. Ønsker du å flytte informasjon kan vi også hjelpe deg med det

13. Andre formål
Dersom vi skal bruke personopplysningene til et annet formål enn det de ble samlet inn for inntrer informasjonsplikten på nytt og vi må da opplyse hva det nye formålet er og gi deler av informasjonen ovenfor på nytt.

14. Informasjonskapsler
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside.

Lagring av opplysninger og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre bruker både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Brukeren skal få vite om og godkjenne hvilke opplysninger som behandles, hva formålet med behandlingen er og hvem som behandler opplysningene,

Vi bruker kun informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeropplevelse på våre sider slik at du slipper å fylle inn felt på nytt hver gang du er på våre sider.

15. E-post og telefon
Vi benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av kundebehandlingen registreres i vårt system.

Våre medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med kunder. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen. Sensitive personopplysninger skal ikke sendes med e-post.

Vi gjør deg oppmerksom på at vanlig e-post er ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor ikke til å sende taushetsbelagte, sensitive eller andre fortrolige opplysninger via e-post.
 

Share on Facebook